Napok óta töröm a fejem, miről is kellene írnom, de az a baj, hogy nem tudok dönteni. Túl sok az aktuális, fontos, érdekes téma. Végül arra jutottam, hogy egy egyetlen témára koncentráló, önálló poszt helyett írok inkább egy cikkajánlót. (Természetesen ez sem egyszerű, mert óriási a felhozatal.) Következzen tehát egy erősen szubjektív válogatás:
Mennyibe kerül a tartalommarketing?
Máris a lényegnél tartunk. Ügyfelekkel, vagy szakmabeliekkel beszélgetve általában hamar előjön az „önálló, minőségi tartalmat készíteni drága dolog, nem mindenki engedheti meg magának” téma. Mihez képest drága? És milyen a ráfordítás megtérülése? Amíg ezekre a kérdésekre nem válaszol valaki, komolytalan dolog drágaságról beszélni. Ezzel a témával foglalkozik a Digitaljournal.com vezércikke is.
The ‘cost problem’ of content marketing lives in misunderstanding
Tartalommarketing vagy tartalomstratégia?
Naponta tapasztalom, mekkora a zavar a tartalommarketing mibenléte körül. Egyesek azt hiszik, hogy minden tartalomkészítés tartalommarketing, mások a tartalomstratégiával keverik. Nem kell megijedni, nincs ez másképpen a mienknél fejlettebb piacokon sem. Matthew Capala kitűnő prezentációja néhány jól megválasztott sütőipari metafora segítségével a helyükre teszi a dolgokat.
[slideshare id=21513206&doc=contentmarketingvscontentstrategypdf-130520061901-phpapp02]
Tartalom és kontextus a marketingben
Az interjúban Mikle Volpe. a HubSpot marketing vezetőjének gondolatait ismerhetjük meg.A cég marketing szoftvereket gyárt és értékesít, „mellesleg” az inbound marketing egyik legismertebb propagátora. Az inbound marketing és a tartalommarketing között igen nagy az átfedés (vannak, aki – tévesen – szinonimaként használják a két kifejezést), viszont miközben a HubSpot szerint tartalommarketing az inbound marketing része, mi inkább Joe Pulizzi véleményét osztjuk, miszerint éppen fordítva az inbound marketing a tartalommarketing részhalmaza. (Akármi is az igazság, egy marketingesnek ma mindkettőt ismernie és alkalmaznia kell.)
HubSpot’s Mike Volpe on Why You Need Context AND Content In Marketing
A marketingesek nem gyártanak elég tartalmat
A hagyományos vállalati szereposztásban működő marketing-szervezetek nem tartalomgyárak, ezért mai formájukban nem képesek megfelelni a tartalommarketing igényeinek. A téma fontosságát már az is kifejezi, hogy hogy tekintélyes és köztudottan színvonalas Harvard Business Review foglalkozik vele. A cikk szerzője Mitch Joel, a tartalommarketing egyik közismert szakértője.
Marketers Are Not Publishing Enough Content
A vizuális tartalom ereje a marketingben és a márkaépítésben
A tartalommarketing kapcsán sokaknak azonnal a szöveges tartalmak jut az eszükbe. A vizuális tartalmak rendkívül fontosak, hatásosak,ezért foglalkozni kell velük. (Ígérem, hogy ezentúl itt, a blogban is komolyabb szerepet kap majd a vizuális tartalom.) A TopRank blogban egy rövid, de nagyon összeszedett bejegyzést olvashatunk a témáról.
The Power of Visual Content Marketing and Brand Visuals in Action
Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.