Pár órája akadt az RSS-olvasómba a Trendlabor blog (Flow PR) „trendfordulós” bejegyzése… Szinte már vártam, hogy a magyar nyelvű interneten mikor tűnik fel egy ehhez hasonló írás. Persze a „reklámosokat” lekezelő hazai hangnemre is számítani lehetett, hiszen kioktatásban mindig is jók voltunk.
Jó látni, hogy a pr-es kollégák ott vannak a szeren, és követik a szakmai „újdonságokat”. Ugyanakkor az ehhez hasonló szurkálódásokat nagyjából két éve befejezték a tengerentúlon. Azóta a kisajátítás helyett – kié legyen a tartalommarketing, ez az újnak hitt játékszer, no meg a vele remélt pluszpénz? – inkább az együttműködésen van a hangsúly.
Végül is a tartalommarketing és a PR között igencsak elmosódik a határ. Amúgy is csak az eredmény számít, az Ügyfél azért fizet, a profik civódása nemigen érdekli.
A Tartalommarketing.hu indulásakor mi is igyekeztük különbséget tenni a két diszciplína között, ilyesféleképp:
„Miben különbözik a tartalommarketing a PR-től (közönségkapcsolatoktól)?
A PR a viselkedés, vélemény befolyásolásával a vállalatot, márkát övező jóakarat és támogatás megszerzésén dolgozik, közönségébe a vásárlókon kívül mások is beletartoznak (pl. jogalkotók, részvényesek).
A tartalommarketing, túl azon, hogy márkát is épít, a vásárlókra fókuszál, és elérni kívánt hatásként a vásárlásra, illetve az azt megelőző, vagy követő, de mindenképpen jól mérhető lépésekre (pl. kipróbálás, ajánlás).”
A tartalommarketing – általunk használt – részletes meghatározása itt olvasható.
Ha valaki ennél jobbat tud, szívesen meghallgatjuk! Akár egy jó kávé mellett is…
Nagyvállalati marketingvezetőből, felső vezetőből (ABN AMRO Bank, K&H Bank, Raiffeisen International és Provident), nemzetközi márkaszakértőből (Garrison Group) lett adatvezérelt tartalommarketinges. Tartalomstratéga, aki van annyira gyakorlatias, hogy egy újságcikk megírása, egy weboldal elkészítése, egy PPC vagy email marketing kampány beállítása se okozzon számára gondot. Jelenleg a HVG Kiadó Zrt. márkázott tartalmakkal, natív hirdetésekkel foglalkozó csapatát vezeti.