Korábban már többször leírtuk, hogy a tartalommarketing maga régi találmány, mégis sokan csak mostanában kezdik felfedezni. A Google Trends grafikonja jól mutatja, hogy a 2011-ben valami megváltozott és azóta egyre többen keresnek a „content marketing” kifejezésre. (A „tartalommarketing” keresőszóra még nincs elég adat, ezt a Google nem tudja megjeleníteni.)
A hirtelen megnövekedett érdeklődés okait most ne firtassuk, inkább élvezzük előnyeit!
Elég csak az elmúlt napok termését nézni, hogy szembeszökő legyen: a tartalommarketing már régen nem a szaksajtó kizárólagos témája.
A New York Times médiára szakosodott blogja, a Media Decoder ugyan csak egy bekezdés erejéig foglalkozik a tartalommarketinggel, viszont éppen az első bekezdésben (amit még mindenki elolvas) ír arról, hogy egyes tévétársaságok magukhoz ragadták a reklámgyártást. Az ok egyszerű: az emberek unják a hagyományos reklámokat. Jobban eladhatók az olyan hirdetések, amik a műsor szerves részének látszanak. (A legjobb az, ha a népszerű műsorvezetők a „reklámemberek”. A tévéknek persze kapóra jön mindez, mert az ügynökségektől magukhoz ragadhatják a reklámkészítést és több pénzt kérhetnek a tartalom-reklámok sugárzásáért is.
A Forbes üzleti magazin a héten két cikket is publikált a témában. Az egyik egy szponzorált cikk , ahol szerintem túlságosan is a szponzor fényezése került az előtérbe. A másik cikk egy igazi alapozó, ami 5 pontban foglalja össze a tartalommarketing lényegét. Ez az írás tulajdonképpen rendben is van, azokat veszi célba, akiknek fogalmuk sincs arról, hogy eszik-e vagy isszák a tartalommarketinget és legfeljebb 5 percet szánnak a témára.
A Guardian is egyik blogjában (Media Netwok) foglalkozik a tartalommarketinggel. A terjedelem itt sem túl nagy, a szerző mégis elszakad az általánosságoktól és izgalmas, stratégiai kérdésekkel foglalkozik. Az írás végére jutva azután kiderül, hogy mindez nem véletlen: a bejegyzést a Gartner piackutató digitális marketinggel foglalkozó alelnöke írta.
Megmentheti-e a tartalommarketing a hagyományos médiát? – kérdezi a Mashable. (Ezzel el is jutottunk a mainstream média és a szaksajtó határára.) A cikk példákkal mutatja be, hogyan terjeszkednek egyes lapkiadók a tartalom alapú reklámkészítés felé. (Izgalmas téma, hiszen ugyanezek a kiadók nemrég még éberen őrködtek, nehogy összekeveredjen a szerkesztőségi tartalom a reklámmal.)
A MarketingProfs folytatja sorozatát, amiben ismerteti azokat a leggyakoribb stratégiai hibákat, amiket egy tartalommarketinges elkövethet. Jól átgondolt, gyakorlatias írás, mindenképpen ajánlom az elolvasását! Érdemes mások hibáiból tanulni, de sajnos az affajta cikkek sem adnak garanciát arra, hogy ne fussunk bele hasonló, vagy másfajta hibákba.
A heti termés ennél persze sokkal bővebb. Aki nem hiszi, járjon utána, vagyis iratkozzon fel a Google Értesítőben a „content marketing” keresőkifejezésre!
Digitális dinoszaurusz vagyok. Érdeklődésemet követve 1996, hivatásszerűen 1999. óta foglalkozom digitális tartalommal és online kommunikációval. Dolgoztam nagy távközlési és informatikai cégnél, közigazgatási portálnál, de a saját utamat független tanácsadóként találtam meg. Az elmúlt években leginkább tartalomstratégiai szakértőként és tartalommarketing projektek megvalósítójaként segítem ügyfeleimet. 2004. óta írok szakmai blogokat. Most éppen ezt (is). További írásaim a Soreo.biz oldalon olvashatók.